Programowanie zmienia sposób myślenia. Podejmowanie wyzwań, stawianie czoła nowemu i nieznanemu, ciągłe rozwiązywanie różnych problemów po pewnym czasie skutkuje przekonaniem, że nie ma zagadek nie do rozwiązania, trzeba tylko odpowiednio do nich podejść...

Takie właśnie jest PROGRAMOWANIE ROBOTÓW i DRONÓW w Centrum Edukacji STEAM KidsTech. Według nas programista przyszłości to humanista posiadający wszechstronną wiedzę, rozumiejący otaczającą go rzeczywistość. Na warsztatach zabieramy dzieci w świat awangardowej technologii z wbudowanymi funkcjami AI (Sztucznej Inteligencji) i IoT (Internet Rzeczy) - podstawowymi technologiami XXI wieku. Programując ROBOTY i DRONY uczestnicy naszych warsztatów odkrywają zagadki sztucznej inteligencji oraz tajniki interakcji z maszynami, których znajomość staje się kluczowa i niezbędna w nadchodzącym wieku sztucznej inteligencji. 

Zajęcia kończymy grywalizacją (wyścigami, pokonywaniem toru przeszkód, walkami robotów, zadaniami dla robotów itp.). Taka możliwość skonfrontowania robota z robotem motywuje do ich “ulepszania” - podczas którego dzieci modyfikują swoje konstrukcje, programy, sposoby sterowania maszynami, strategie pokonywania przeszkód - co budzi zawsze wiele emocji oraz doskonale pobudza i rozwija kreatywność grywalizujących.

Warsztaty PROGRAMOWANIE ROBOTÓW i DRONÓW:

  • rozwijają wyobraźnię i kreatywność

  • uczą logicznego myślenia i kodowania

  • łaczą zagadnienia z różnych obszarów m.in. matematyki, angielskiego, muzyki


Podczas warsztatów korzystamy ze sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań robotyczno - edukacyjnych:

robomaster.jpg

robomaste s1
&

ROBOMASTER EP

Zainspirowany turniejem robotów RoboMaster organizowanym przez DJI to prawdziwy przełom edukacji STEAM (matematyka, fizyka, programowanie) poprzez niezwykłe tryby i inteligentne funkcje.

ROBOMASTER S1 - to 46 programowalnych komponentów, 6 programowalnych modułów AI, niskie opóźnienie transmisji HD FPV, programowanie Scratch 3.0 & Python, ruch dookólny 4WD, pancerz z inteligentnymi czujnikami, 2-osiowy gimbal mechaniczny, koła Mecanum, programowanie i rozponawanie gestów, dźwięków, markerów wizyjnych i ludzi…

ROBOMASTER EP Education Expansion Set


tello_edu.jpeg

Tello edu
&
Tello talent

Programowalne drony - Scratch, Python i Swift. Wyposażony w technologię kontrolu lotu DJI oraz elektroniczną stabilizację obrazu. Możliwość zaprogramowania wielu dronów Tello Edu / Tello Talent jednocześnie umożliwia kontrolowanie formacji dronów i wykonywanie różnych akrobacji.

 
 

K1 PRO
ROBOSEN

Dwunożny humanoidalny robot firmy ROBOSEN to m.in.: 17 precyzyjnych serwomotorów sterowanych przez 40 mikrochipów. Programowanie: głosowe, manulane, blokowe.

ozobot.jpg

OZOBOty

Małe i bardzo inteligentne - zwinne, proste, intuicyjne. Programowanie: puzzlami, pisakami oraz w internetowym edytorze wizualnym ozoblockly.pl


codey_rocky.jpg

codey rocky

Wprowadza do świata AI (Sztucznej Inteligencji). Ogromne możliwości programistyczne - Python, Scratch 3.0, IoT (Internet Rzeczy). Łatwe przejście z nauki graficznego języka programowania, do praktycznego, tekstowego języka programowania.

Inteligentny robot wyposażony w 10 modułów elektronicznych, w tym czujnik dźwięku, czujnik światła i wyświetlacz diodowy LED, które pozwalają komunikować się mu z otaczającym go światem. Codey Rocky, odtwarza muzykę, podąża za światłem, naśladuje mimikę twarzy, które w połączeniu ze specjalną aplikacją mBlock5 opartą o Scratch 3.0 umożliwiają nam przekształcanie pomysłów w rzeczywistość. Dzięki konwersji języka graficznego na język Python, Codey Rocky to doskonały przyjaciel początkujących fascynatów jak i zaawansowanych programistów.


mBot.jpg

mbot

mBot to uniwersalny programowalny robot wprowadzający dzieci do świata robotyki i elektroniki.

Programowanie: mBlock (oparte na Scratch 2.0) oraz Arduino IDE

Wyposażony jest w 4 interfejsy komunikacyjne i 7 modułów elektronicznych, które wraz z dodatkowymi pakietami pozwalają przekształcić mBota w tańczącego kota, inteligentną lampę i inne kreatywne projekty. mBot jest kompatybilny z klockami LEGO®, więc w rozbudowywaniu konstrukcji ograniczać nas może tylko nasza wyobraźnia :).


cozmo.jpeg

cozmo

Przesympatyczny, humorzasty, ze zdolnością do zapamiętywania, uczenia się i interakcji wyposażony w sztuczną inteligencję…

Kombinacja zaawansowanych rozwiązań sprzętowych, skanujących otoczenie, potrafiących wyrażać emocje, reagować na nasze zachowanie i aktualny nastrój - to "zabawka" która uczy i bawi - a w istocie zaawansowany robot wyposażony w sztuczną inteligencję. Dzięki udostępnionemu SDK wkraczamy w świat programowania systemów AI stosowanych w robotyce. Zgłębiając tajniki języka Python możemy dowolnie rozszerzać możliwiości naszego małego przyjaciela bawiąc się z nim na zupełnie nowym poziomie naszych interakcji z maszyną.


photon.jpg

photon edu

Interaktywny edukacyjny robot stworzony przez absolwentów Politechniki Białostockiej opracowany przy współpracy z zespołem psychologów Uniwersytetu SWPS.

4 sposoby programowania robota, dopasowane do zróżnicowanych umiejętności dzieci w wieku 5 do 12 lat. Photon Draw - programowanie przy pomocy rysowania ścieżki. Photon Badge - programowanie przy pomocy symboli graficznych. Photon Blocks - programowanie graficzne inspirowane programami Scratch i Blocky. Photon Code - programowanie przy pomocy specjalnej składni języka programistycznego w anglojęzycznym interfejsie to wprowadzenie do programowania dla prawdziwych pasjonatów.



airblock.jpg

airblock

Modularny i programowalny dron - poduszkowiec. Wyposażony w programowalne diody LED, czujnk wysokościowy, czujnik ultradźwiękowy, żyroskop oraz moduł Bluetooth.


PROGRAMUJEMY GRAJĄC.png
 
scottie_opakowanie.png

Innowacyjna gra do nauki programowania Scotie Go! - wprowadzająca wszystkie podstawowe pojęcia programistyczne od podstawowych instrukcji po pętle, instrukcje warunkowe, zmienne i funkcje itd. 


PROGRAMOWANIE_PRZEPŁYWOWE.jpg

Dzięki programowalnej elektronicznej platformie konstrukcyjnej Makeblock Neuron - składającej się z ponad 30 elektronicznych modularnych bloków wchodzących ze sobą w interakcję oraz kompatybilnych z klockami LEGO oraz Codey Rocky, możemy wymyślić, zbudować i zaprogramować setki przeróżnych urządzeń i gadżetów wchodzących w interakcję z przedmiotami codziennego użytku - pozwalając dzieciom stać się prawdziwymi innowatorami.

 
neuron1.png